Bez izgovora – Zagrij se!

“Ne da mi se.”, “To je dosadno.”, “Pa ne idem na natjecanje.”, samo su neki od razloga zbog kojih mnogi izbjegavaju zagrijavanje i istezanje prije početka treninga ne uzimajući u obzir da time riskiraju ozljede mišića.

Zagrijavanje je neophodan početak svakog funkcionalnog treninga kojega, naravno, želimo odraditi maksimalno i izbjegavajući nepotrebne ozljede. Za rekreacijski trening u trajanju od cca sat vremena, odvojite 10 do 20 minuta za zagrijavanje koje opet ovisi o vrsti treninga, cilju treninga, dobi i trenutnim našim funkcionalno-motoričkim sposobnostima. Osim toga, naglasak u zagrijavanju usmjerite na mišićne grupe koje se najviše upotrebljavaju u glavnoj fazi treninga.

Mnogi su (opravdano) razvili cijelu ‘filozofiju’ zagrijavanja i istezanja prije i poslije treninga, a mi ćemo, uz stručne savjete našeg kondicijskog trenera Michaela Bana, pokušati usmjeriti vas na što da obratite pozornost kada idući put dođete na trening i želite ga odraditi kvalitetno i bez opasnosti od mogućih ozljeda.

Kako su u našem gymu u tijeku pripreme nekih naših članova za neku od utrka “Homo si teć”, istima savjetujemo prije trčanja na traci ili vani – obavezno istezanje, kao i rolanje masažnom lopticom, foam-rollerom, a neposredno prije trčanja i povećanje pulsa. Naime, zagrijavanjem se podiže tjelesna temperatura, povećava dotok krvi u mišiće koji obavljaju rad, a istovremeno smanjuje dotok krvi u organske sustave koji nam za taj trening nisu od presudne važnosti (npr. probavni sustav). Također, aktivirat ćemo središnji živčani sustav, ubrzati puls, povećati dotok krvi u mišiće što u konačnici donosi veću količinu kisika koji u kombinaciji s ubrzanim metaboličkim reakcijama ubrzava regeneraciju energije. Znanstveno je dokazano i nama poznato da aktivacija središnjeg živčanog sustava poboljšava sposobnost mozga u generiranju živčanih impulsa što vodi do veće mišićne aktivacije, a time i do njihove brže i snažnije kontrakcije. Na kraju trčanja nemojte stati, nego se lagano rastrčite kako biste još više povećali kondiciju tj. tjelesnu formu. I da zaokružimo ovu stavku zagrijavanja prije i nakon trčanja, neka ono bude prije trčanja dinamično, a na kraju statično.

Ako se niste uključili u neko od naših grupa kružnog treninga u kojima vas vodi naš stručni Iron Team od prve do zadnje minute treninga, a prakticirate ovu vrstu treninga brzih izmjena i izvođenja vježbi, tada savjetujemo prije početka da se dobro istegnete (razgibate). Znamo da ovi treninzi dominantno toniziraju i oblikuju tijelo, kao što i povećavaju našu mobilnost te je od presudne važnosti posvetiti pozornost na zagrijavanje grupe mišića koji će se koristiti u treningu. Savjet više – ako ćete tijekom kružnog treninga raditi s vijačom, poželjno je tijekom zagrijavanja malo se rastrčati. Naravno, nakon treninga istegnite se i oporavite mišiće, a preporučujemo popiti i ukusan proteinski shake kojega Vam mogu napraviti naši djelatnici.

Ljeto dolazi i dečki također žele dobro izgledati na plaži, a mnogi i pokazati mišiće. 🙂 Ono na što želimo upozoriti da ne preskačete zagrijavanje prije treninga s utezima. Također, krenite s manjim kilažama i dižite ih do radne. Zagrijavajuće serije najbolji su način za pripremu prije dizanja utega. Radite li zahtjevne, složene vježbe poput čučnja, mrtvog dizanja, bench pressa i sl., te pritom koristite ozbiljnija opterećenja, ne smijete propustiti zagrijavajuće serije. Stručan savjet uvijek možete zatražiti od naših trenera koji će Vas njime poštedjeti mogućih ozljeda.
I na kraju da rezimiramo gradivo. Nema: ‘Ne da mi se.’, ‘To je dosadno’ i sl. Moramo se zagrijati i istegnuti prije i nakon treninga. Na koji način, to ovisi o onome što namjeravate toga dana raditi, a ako ne znate kako – pitajte nas!  Naši treneri za vas su u gymu i pomoći će svojim savjetima.

Pripremila: Helena Anušić