New York, Here I Come

I prije nego prve zrake sunca probiju tamu, Andrea Tuđa pretrčala je nekoliko kilometara u pripremama za ostvarenje jednog od njezinih želja – New York- marathon, na kojem će sudjelovati 3. studenog ove godine.

Od samih početaka njezine ‘trkačke karijere’ New York-marathon bio joj je velika želja jer je riječ o jednom od najvećih i najpoznatijih svjetskih maratona. Koliko je teško dobiti startninu za taj svjetski događaj govori činjenica da je potrebno otrčati određeno kvalifikacijsko vrijeme ili ‘upasti’ na utrku putem izvlačenja (nešto poput lutrije i nagradnih igara). Njoj je cilj bio otrčati kvalifikacijsko vrijeme i na taj način kvalificirati se na utrku. “Tako da sam lani, uz puno treninga, u Zagrebu otrčala polumaraton za 1 h i 29min (što je ujedno i moj osobni rekord na toj dužini), te se s tim polumaratonom uspjela kvalificirati na NY-marathon.”, poručuje Andrea.

Ovo će joj biti četvrti maraton jer je do sada jedan otrčala u Crikvenici i dva u Ljubljani. S obzirom da je zbog ozljede ove godine kasnila s pripremama, iste su se sastojale od trčanja dva puta dnevno te treninga snage u Iron Gymu, odnosno Andrea trenira 6 puta tjedno i nedjelja joj je dan odmora. “Volim trčati rano ujutro. Svaki dan se dižem oko 5 ujutro i glavninu trčanja obavljam tada i otrčim između 15 i 20 km. Nakon toga slijedi trening u teretani i predvečer još jedan kraći trening trčanja između 3 i 5 km. Taj drugi trkački trening najčešće bude nešto brži od jutarnjeg. Subotom je dizanje nešto i ranije i trčim veće dužine, oko 35km i to je jedino trčanje taj dan.” Zbrojimo li, Andrea trči oko 135 km svaki tjedan I trenutno ulazi u zadnjih dvadeset dana pred utrku u kojima počinje smanjivanje tjedne kilometraže kako bi se tijelo dovoljno odmorilo i bilo maksimalno spremno za dan utrke.
Cilj joj je uspješno otrčati utrku i uživati u svakom kilometru i uvjereni smo da rezultat kojim će biti zadovoljna neće izostati. “Rezultat mi nije bitan. Naravno, otrčim li neko dobro vrijeme, bit ću jako zadovoljna, ali na ovoj utrci želim samo uživati i upiti atmosferu oko sebe, ne ‘ganjati’ rezultat.” Mi ćemo na njezine riječi dodati da smo izuzetno ponosni što ne uspjela ostvariti startninu na osnovu svojih uspjeha koje je postigla mukotrpnim i ustrajnim trudom i treninzima.

Susrest ćete je često u Iron Gymu na treninzima snage za koje kaže da su izuzetno važni za bavljenje disciplinama dužinskog trčanja. Treninzi snage pomažu u prevenciji ozljeda. Učvršćuju vezivna tkiva i ojačavaju mišiće kako bi se poboljšala otpornost na ozljede. Također, poboljšavaju stabilnost zglobova, tehniku trčanja i pomažu trčati brže, poručuje Andrea. “Trkaču nije potrebno odlaziti u gym svaki dan niti tamo provoditi sate i sate. Dovoljno je 2-3 puta tjedno. S obzirom na veliku kilometražu koju tjedno radim, zahvaljujući odlasku u Iron Gym, treninzima snage, puno istezanja, korištenja foam-rollera, uspješno sam izbjegla ozljede u ovom pripremnom razdoblju za New York-maraton te sam u zadnjih par mjeseci dobila puno na brzini što bez treninga u gymu ne bi najvjerojatnije bilo ostvarivo jer bi došlo do ozljede.”

Andrea Tuđa iza sebe ima zapažene rezultate koje je nedavno ostvarila. Prošle godine na maratonu u Ljubljani poboljšala je svoj osobni rekord za 26 min i on sada iznosi 3:27:27. Osim toga, na utrci Lidl Malinska Run osvojila je prvo mjesto na 10 km s rezultatom 40 min i 18 sec.

Kao što nam je poznato, maraton je najduža trkačka atletska disciplina i standardno se trči 42,195 km. Smatra se, ne samo najtežom atletskom disciplinom, nego najtežom sportskom disciplinom uopće. Po uzoru na riječi Josepha Campbella: “Prilika da otkrijemo veću snagu unutar sebe dolazi onda kada nam se život čini najizazovniji”, vjerujemo da će Andrea na ulicama najizazovnijeg svjetskog maratona pronalaziti snagu i uživati u svakom pretrčanom kilometru. Ekipa iz Iron Gyma navijat će za nju i s nestrpljenjem očekivati da nam se javi s dojmovima i (ne sumnjamo odličnim ) rezultatom.

Helena Anušić